Запитання та відповіді

Доступ для роботи в модернізованій версії АІКОМ буде надано усім користувачам відповідно до їх прав доступу в період з 19.08.2024 до 30.08.2024.

Створення користувачів в АІКОМ відбувається у форматі рольового каскаду – від рівня технічного адміністратора системи до рівнів області, району області, громади, міста та закладу.

Будь ласка, очікуйте на отримання доступу.

З метою підготовки до роботи з АІКОМ 2.0. просимо перевірити актуальність КЕП юридичної особи керівників органів управлінь освітою та директорів ЗЗСО, забезпечити отримання КЕП юридичної особи всіма працівниками, відповідальними за роботу з системою.

Програмно-апаратний комплекс «Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту» (АІКОМ) – електронна система управління освітою зі збору, зберігання, управління, використання даних у сфері освіти, що дає змогу приймати обґрунтовані та ефективні управлінські рішення. Дана система генерує статистику в межах системи освіти, забезпечує її моніторинг завдяки розширеним функціональним можливостям.

АІКОМ було розроблено в рамках гранту Світового банку для проекту «Зміцнення науково-обґрунтованої розробки державної політики на основі освітньої статистики та аналітики» і впроваджується Державною науковою установою «Інститут освітньої аналітики» (ДНУ «ІОА») за підтримки Міністерства освіти і науки України.

Портал AIKOM та весь функціонал, що він містить, є безкоштовним для використання освітніми управлінцями, вчителями, батьками та учнями.

Більш детальну інформацію ви можете знайти на сторінці “Що таке АІКОМ?

Першим та найважливішим кроком для роботи з AIKOM є створення вашого кваліфікованого електронного підпису. Підказки, як це зробити ми зібрали у покрокову інструкцію “Як отримати КЕП юридичної особи”.
Створення користувачів в АІКОМ відбувається у форматі рольвого каскаду – від рівня адміністратора послідовно до рівня області, громади, міста та закладу. Тож ваші подальші кроки залежать від того, до якого з рівнів освіти ви належите (обласний, рівень району області, рівень громади/району міста, рівень закладу освіти).
Детальні інструкції для кожного з рівнів освіти доступні за цим покликанням.

Ваша робота в системі АІКОМ безпосередньо пов’язана з інформацією про учнів, вчителів та навчальні заклади. Для забезпечення максимального захисту цих даних існує вимога використовувати кваліфікований електронний підпис (КЕП) юридичної особи для авторизації та роботи в системі. КЕП є гарантією того, що тільки уповноважені особи матимуть доступ до ваших даних.

Пам’ятайте, що КЕП – це ваш особистий ключ до системи, і його передача іншій особі суворо заборонена. Згідно з законодавством, відповідальність за всі дії, здійснені за допомогою КЕП, несе його власник.

Детальні інструкції щодо отримання КЕП ви можете знайти за цим посиланням.

Цю дію має здійснити ОУО, який створював картку Керівника ЗО. Для цього Адміністратору ОУО необхідно зайти в кабінет та у розділі “Доступні послуги – Управління користувачами – Відображення створених користувачів”, у картці директора цього ЗЗСО, поставити статус НЕАКТИВНИЙ: https://www.notion.so/megasupport/7c83e30228b349af9c265b55dd66c6fb

Після цього, перелогінитись, переконатися, що статус присвоєно і стоїть відповідна позначка навпроти ПІБ керівника ЗО, який вже не є директором. Далі – створити картку на новопризначеного Керівника ЗО. Для цього відкрити – Доступні послуги – Управління користувачами – Створення облікового запису Керівника ЗО.

Наразі весь функціонал доступний директору ЗО. Директор має можливість створювати заступників (відповідальних) за потреби, оскільки не може передавати свої повноваження. Кожна така особа має бути верифікована.

Філії закладів створює Директор опорного/головного закладу. Алгоритм створення філії: https://megasupport.notion.site/49e34d1b78fc4411b899c125dcba14c2

Всім співробітникам, відповідальним за роботу з системою, необхідно отримати КЕП юридичної особи. Без КЕП юридичної особи ви не зможете увійти в систему.

КЕП для працівників філій має оформити опорний заклад, якщо філії не мають своїх ЄДРПОУ. Керівник опорного закладу (уповноважений довіреністю представник) може подати пакет документів одразу на всіх відповідальних співробітників, але тільки при особистому прийомі в АЦСК ДПС https://ca.tax.gov.ua/contacts або іншому АЦСК https://www.ukrstat.gov.ua/elektr_zvit/inf_akcen/centr.htm.

Присутність всіх працівників, для яких оформлюється КЕП, є обов’язковою. Це законодавча норма.

З переліком документів, необхідних для отримання КЕП юр осіб можна ознайомитись на офіційному сайті ДПСУ: https://ca.tax.gov.ua/ur_osoba

Якщо філії мають свій код ЄДРПОУ, то КЕП юридичної особи може оформлювати самостійно керівник філії для себе і свої працівників. Алгоритм отримання КЕП ідентичний.

Якщо відділ освіти намагається створити новостворений заклад, якого раніше не було в системі АІКОМ 1 і при створенні картки Керівника ЗО не підтягує ЄДРПОУ закладу, необхідно відправити запит в службу технічної підтримки support.aikom@iea.gov.ua і коротко описати суть питання, вказавши ЄДРПОУ такого закладу для перевірки. Після уточнення даних в базі, Інститут освітньої аналітики створить картку ЗЗСО. Ви отримаєте сповіщення від служби технічної підтримки на пошту, після чого зможете за загальним алгоритмом додати Керівника цього закладу.

Всі процеси по зарахуванню, відрахуванню та переведенню учнів, а також актуалізація інших даних про ваш заклад освіти має відбуватись виключно в державному інтерфейсі модернізованого АІКОМ.

Для забезпечення ведення електронного шкільного діловодства визначений набір даних може бути передано до ОІС, що підключено до АІКОМ.

Актуальний список підключених ОІС доступний на відповідній сторінці сайту АІКОМ.

Звертаємо вашу увагу, що всі ОІС проходять процес перепідключення до модернізованого АІКОМ. Очікуємо, що до кінця 2024 року перепідключені ОІС зможуть тільки отримувати дані від АІКОМ, а протягом 2025 року ОІС отримають доступ до передачі даних в АІКОМ.

Звертаємо вашу увагу, що для надання такого доступу, обраний ОІС повинен бути підключеним до АІКОМ та мати укладений договір про приєднання із ДНУ “Інститут освітньої аналітики”.

Актуальний список підключених ОІС доступний на відповідній сторінці сайту АІКОМ.

Для доступу ОІС до даних вашого закладу освіти відповідальна особа від ЗСО повинна надати відповідний дозвіл оператору ОІС в кабінеті АІКОМ. Відповідна інструкція доступна за цим покликанням.

Дані кожного закладу освіти надходять до центральної бази даних АІКОМ і зберігаються там у спеціально захищеному середовищі. Доступ до даних закладу мають відповідальні представники закладу освіти з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП) юридичної особи.

Система АІКОМ має Атестат відповідності Комплексної системи захисту інформації зареєстровано в Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України 15.04.2021 за №22815, дійсний до 15.04.2025.

Залишились запитання?

Більш повний перелік відповідей на ваші часті запитання ви можете знайти на порталі служби підтримки АІКОМ.

Запитання та відповіді